Geld lenen en mini leningen

Modeconcern Zalando groeit stevig verder

in Bespaartips, News

Internationale modewebsite Zalando zit nadrukkelijk in de lift. Het bedrijf verwacht ook in de komende jaren een verdere omzetgroei te behalen.

Hogere omzet met hogere marketingkosten

Het online-modewarenhuis ziet haar omzet over de komende drie jaar nog wel met 20 à 25 procent stijgen, zo maakte het zelf bekend. De omzet in het afgelopen derde kwartaal haalde bijna de 835 miljoen euro en lag daarmee ruim 120 miljoen euro hoger dan in het derde kwartaal van 2015. Operationeel zakte het resultaat echter terug met 4 miljoen euro tot 19,5 miljoen euro. Zalando gaf aan dat dit vooral veroorzaakt wordt door de hogere kosten voor marketing. Het modeconcern behaalde deze omzet ondanks de slechtere verkopen rond de zomer. Door het langdurig warme weer werd er veel minder winterkleding verkocht.

Cijfers over de eerste negen maanden

De totale omzet over de eerste negen maanden van dit jaar nam toe met 500 miljoen euro tot 2,5 miljard euro. Dit leverde het bedrijf een nettowinst op die meer dan drie keer zo hoog lag als die over de eerste negen maanden van vorig jaar. Het aantal bezoeken aan de website blijft ook substantieel stijgen. In de eerste negen maanden kwam het aantal bezoeken uit op 1,4 miljard. Het bedrag dat gemiddeld werd besteed nam wel iets af, tot 62 euro gemiddeld per order.

Belang Duitstalige gebieden neemt iets af

Er valt een verschuiving waar te nemen tussen de regio’s waar Zalando haar omzet vandaan haalt. Waren eerst de Duitstalige gebieden (Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk) veruit het belangrijkst, inmiddels is de groei buiten deze gebieden twee keer zo groot. Zo kwam in het afgelopen kwartaal 407 miljoen euro omzet uit de Duitstalige gebieden, tegen 374 miljoen euro uit de overige landen in Europa. Zalando verwacht de komende jaren in Europa groeipercentages van 20 tot 25 procent te behalen.

Fulfilment strategie gaat van start

Bij Zalando is op dit moment het principe van fulfilment uiterst actueel. Het modebedrijf wil de spin in het web worden van de Europese modesector. Hiertoe biedt het aan om voor modemerken de opslag en verkoop van producten voor haar rekening te nemen. Dit is bijzonder handig voor merken met weinig eigen opslagcapaciteit en modemerken die alleen buiten Europa gevestigd zijn. Bovendien kunnen de deelnemende merken de logistieke capaciteit van Zalando benutten. Inmiddels heeft Zalando bekendgemaakt dat zij haar eerste fulfilmentklant heeft binnengehaald. Welk modemerk dit is wordt geheim gehouden. Het opstarten van de nieuwe fulfilment strategie betekent een nieuwe belangrijke stap voor het online modeconcern.

Post a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *